| نقش آموزش های معلم محور در آموزش الهیات | 
| کد مقاله : 1187-4THEOCONF | 
| نویسندگان | 
| الهه السادات  میرصفائی ریزی * گروه آموزش الهیات،دانشگاه فرهنگیان،صندوق
 پستی888-56441تهران،ایران | 
| چکیده مقاله | 
| آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم آموزشی و فرهنگی همواره نقش تأثیرگذاری در اعتلای فرهنگ جامعه ایفا کرده است. مهمترین هدف آموزش و پرورش همواره ایجاد بالاترین سطح یادگیری در شاگردان و حفظ فرهنگ جامعه بوده است. در قرن 21 یادگیری معنای گسترده تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و تنها به دریافت و حفظ مطالب علمی خلاصه نمی شود. امروزه یادگیری شامل چهار مفهوم چگونه دانستن، چگونه انجام دادن، چگونه با دیگران زیستن و چگونه شدن است. در عصر حاضر، آموزش و پرورش نیازمند تغییراتی به منظور انطباق با تحولات عظیمی است که در عرصه های مختلف جامعه رخ می دهد. در حقیقت آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقاء کارکرد خود و دستیابی به مفاهیم مختلف یادگیری، باید اهدافی تازه و مطابق با شرایط فعلی جامعه را برای دانش آموزان تعیین کند. بنابراین انتخاب روش مناسب تدریس و آموزش الهیات از سوی معلم می تواند زمینه های بهبود فرآیند آموزش الهیات را فراهم آورد که در این پژوهش به اهمیت این موضوع پرداخته شده است | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش، تدریس، معلم محور، الهیات | 
| وضعیت: پذیرفته شده | 
